Nr 17 (2015)

					Pokaż  Nr 17 (2015)
Opublikowane: 2015-11-10

Artykuły

  • 500 – lecie śmierci św. Antoniego Supraskiego

    Jakub Kostiuczuk
    7
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.01
  • Św. Antoni Supraski

    Antoni Mironowicz
    11-24
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.02
  • Święci władcy jako kategoria świętości w prawosławiu

    Jarosław Charkiewicz
    25-29
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.03
  • W poszukiwaniu męczeństwa. Analiza prawosławnych tekstów liturgicznych

    Marek Ławreszuk
    31-36
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.04
  • 500 – rocznica kanonizacji św. Elizeusza Ławryszowskiego na soborze w Wilnie w 1514 roku

    Antoni Mironowicz
    37-41
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.05
  • Kanonizacja nowomęczenników okresu niewoli tureckiej w Kościele prawosławnym i ich znaczenie

    Jarosław Charkiewicz
    43-51
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.06
  • Rola Chilindaru w historii atoskiego monastycyzmu

    Warsonofiusz Doroszkiewicz
    53-58
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.07
  • Święci Zachodniej Rosji w czasach św. Sergiusza

    Елена Федюкина
    59-64
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.08
  • Procesy sądowe monasteru poczajowskiego ze starostą sandomierskim i kasztelanem bielskim Andrzejem Firlejem

    Andrzej Borkowski
    65-80
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.09
  • Życie i historia relikwii świętego Spirydona biskupa Tremithus

    Adam Magruk
    81-85
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.10
  • Mistyka św. Serafina z Sarowa i św. Franciszka z Asyżu

    Mirosław Białous
    87-91
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.11
  • Charakterystyka edukacji tolerancji religijnej studentów w okresie sowieckim (1917-1992)

    Василий Сахаров, Людмила Сахарова
    93-102
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.12
  • Typikarnica w Karies i cerkiew Παναγία Αχειροποίητος w Salonikach – ostatnie miejsca pobytu św. Antoniego Supraskiego

    Marcin Mironowicz
    103-106
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.13
  • Patrystyczne ujęcie twórczości

    Bogna Kosmulska
    107-111
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.14
  • Geneza josiflaństwa i funkcjonowanie opozycji w ruchu niewspominających

    Kamila Pawełczyk-Dura
    113-119
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.15
  • Wpływ lokalnych tradycji na kalendarz liturgiczny Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego

    Marek Ławreszuk
    121-126
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.16
  • Rozwój drukarstwa muzycznego u staroobrzędowców popowców w XIX i na początku XX wieku

    Daniel Sawicki
    127-138
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.17
  • Chrześcijańska eschatologia i socjalna praktyka Cerkwi,

    Дионисий Мартышин, Павел Бочков
    139-144
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.18
  • Św. Ireneusz z Lyonu i jego argumentacja przeciw gnostykom

    Andrzej Kuźma
    145-151
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.19

Recenzje

  • U źródeł myśli Trzeciego Teologa i Filozofa Prawosławia

    Michał Dżega
    155-158
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.20
  • Czy neopatrystyka była rosyjskim renesansem patrystycznym? Recenzja książki Filozofia rosyjskiego renesansu patrystycznego

    Łukasz Leonkiewicz
    159-161
    DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2015.17.21